Formarea termenilor în domeniul biblioteconomic prin metaforizare
Abstract
Limbajul contemporan învăluie şi izolează părţile spaţiotemporalului, le trasează frontiere statice şi dinamice, le montează în infinite combinaţii în realitatea mentală, iar metafora este efectul infinităţii intersecţiilor sensurilor cuvintelor. Articolul prezintă termeni şi sintagme formate în baza procesului metoforei conceptuale. Metafora lingvistică este acea masură calitativă a realităţii din limbaj şi a realităţii umane totodată, ea captează în miezul ei semantic diversitatea conţinuturilor senzaţiei, le amalgamează, reordonează şi restituie realităţii, amplifi cându-i desfăşurarea cu roadele imaginaţiei noastre. Urmează a fi descrise metodele şi premisele teoretice istorice şi contemporane despre metafora conceptuală, analiza ideilor şi compararea prin exemple adecvate preluate din studii şi monografii în domeniul lingvisticii domeniul biblioteconomic. The role of contemporary language envelops and isolates the parts of spacetime, traces static and dynamic frontiers and assembles them into infinite combinations in mental reality, and metaphor is the effect of the infinity of the intersections of the meanings of words. The article presents the terms and syntax formed on the basis of the conceptual metaphor. The linguistic metaphor is the qualitative measure of reality in language and human reality, it catches in its semantic core the diversity of the contents of the sensation, amalgamates them, reordons and returns to reality, amplifying its unfolding with the fruits of our imagination. Theoretical and contemporary theoretical methods and theoretical premise of the conceptual metaphor, the analysis of ideas and comparison by appropriate examples taken from studies and monographs in the field of linguistics, and the presentation of the examples extracted from the librarians activity.
Description
Caterev, Cristina. Formarea termenilor în domeniul biblioteconomic prin metaforizare / Cristina Caterev // Magazin bibliologic: Revistă ştiinţifică şi bibliopraxiologică. - 2018. - Nr 1/2. - P. 69-79.