Show simple item record

dc.contributor.authorCebotari, Margareta
dc.date.accessioned2020-04-04T17:34:38Z
dc.date.available2020-04-04T17:34:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://moldlis.bnrm.md/handle/123456789/1108
dc.descriptionCebotari, Margareta. Rolul bibliotecilor în formarea deprinderilor de lectură pe parcursul vieții / Margareta Cebotari // Lectura şi scările: Culegere de articole : [în vol.] / Biblioteca Naţională a Republicii Moldova ; Clubul Homo Aestheticus ; dir. gen.: Elena Pintilei ; consultant şt., pref.: Mihai Cimpoi ; coord. de ed.: Vera Osoianu, Angela Drăgănel. – Chişinău: Prut Internaţional: BNRM, 2020 (F.E.-P. „Tipografi a Centrală”). – Vol. I. - P. 201-210.: fot. - ISBN 978-9975-54-455-9 (Prut Internaţional). – ISBN 978-9975-3361-9-2 (BNRM). DOI: 10.5281/zenodo.3661869en_US
dc.description.abstractBibliotecile au fost și vor rămâne parte integrantă în sistemul cunoașterii prin promovarea lecturii ca bază pentru informare și învățare pe parcursul vieții. În articol sunt formulate unele argumente pro lectură și bibliotecă. Autorul demonstrează că schimbările majore care se produc în societatea informațională actuală determină crearea unor noi direcții de activitate pentru biblioteci în realizarea procesului de dezvoltare a deprinderilor de lectură pe parcursul vieții. Exploatarea informației prin lectură pe parcursul vieții devine o sursă de valoare a cunoașterii și dezvoltării umane. Lectura formativă reprezintă una dintre cele mai importante aspecte în formarea personalității, iar dezvoltarea competențelor de lectură critică constituie condiția necesară succesului. Contribuția bibliotecilor poate fi asigurată prin elaborarea unor strategii, care pot defini impactul activității lor asupra acestui proces prin acțiuni orientate spre inovarea și eficientizarea activității din perspectiva unor obiective clar definite.en_US
dc.description.abstractLibraries have been and will remain an integral part of the knowledge system by promoting reading as a basis for information and lifelong learning. In the article some arguments for reading and library are formulated. The author demonstrates that the major changes that occur in the current information society determine the creation of new activity directions for libraries in carrying out the process of developing reading skills throughout life. The exploitation of information through reading throughout life becomes a valuable source of human knowledge and development. Formative reading is one of the most important aspects in personality formation, and the development of critical reading skills is the prerequisite for success. The contribution of libraries can be ensured through the elaboration of strategies, which can define the impact of their activity on this process through actions oriented towards innovation and efficiency of the activity from the perspective of clearly defined objectives.
dc.language.isoroen_US
dc.publisherEditura Prut Internaţional; Biblioteca Națională a Republicii Moldovaen_US
dc.subjectbibliotecăen_US
dc.subjectdemers informaționalen_US
dc.subjectdemers educaționalen_US
dc.subjectcriza lecturiien_US
dc.subjectpromovarea lecturiien_US
dc.subjectcompetențe de lecturăen_US
dc.subjectlectură formativăen_US
dc.subjectlectură criticăen_US
dc.subjectdezvoltarea personalitățiien_US
dc.subjectcunoaștereen_US
dc.subjectimpacten_US
dc.subjectlibraryen_US
dc.subjectinformational approachen_US
dc.subjecteducational approachen_US
dc.subjectcrisis of readingen_US
dc.subjectpromotion of readingen_US
dc.subjectreading skillsen_US
dc.subjectformative readingen_US
dc.subjectcritical readingen_US
dc.subjectpersonality developmenten_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.titleRolul bibliotecilor în formarea deprinderilor de lectură pe parcursul viețiien_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record