Show simple item record

dc.contributor.authorUcrainciuc, Svetlana
dc.date.accessioned2021-04-28T07:19:33Z
dc.date.available2021-04-28T07:19:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://moldlis.bnrm.md//handle/123456789/1361
dc.descriptionUcrainciuc, Svetlana. Rolul lecturii în combaterea analfabetismului funcțional / Svetlana Ucrainciuc. - Chișinău, 2020. - 9 p.- Manuscris.en_US
dc.description.abstractArticolul analizează fenomenul de analfabetism funcțional prin prisma lecturii, prezentând o serie de dovezi în acest sens, rezultate din testările realizate prin intermediul Programului pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (PISA). Totodată, constată discrepanțe de analfabetism funcțional pe diferite dimensiuni: teritoriale, sociale, economice. Analfabetismul funcțional este caracteristic persoanelor care au frecventat o școală, dar nu pot folosi abilități de citire, scriere sau utilizarea resurselor informaționale; au dificultăți și nu înțeleg instrucțiunile scrise, care le transformă în probleme de marginalizare socială. Persoanele cu analfabetism funcțional se confruntă cu probleme în ceea ce privește încadrarea lor în activitatea profesională, obțin aspectul unui grup marginalizat în societate, șomajul este o caracteristică care îi definește în cele din urmă. Este foarte important ca societatea prin instituții relevante, prin organizații să recunoască analfabetismul ca o problemă care poate fi rezolvată prin implicare, prin furnizarea de programe educaționale relevante. Lectura fiind unul din instrumentele primordiale de combatere a analfabetismului funcțional. Provocările și problemele cu care se confruntă astăzi omenirea converg spre o nouă semnificație a conceptului de învățare, iar din analizele retrospective și prospective asupra fenomenului de analfabetism funcțional poate fi dedusă concluzia logică: necesitatea unei noi viziuni asupra educației prin lecturăen_US
dc.description.abstractThe article analyzes the phenomenon of functional illiteracy in terms of reading, presenting a series of evidence in this regard, resulting from tests conducted through the Program for International Assessment of Students (PISA). At the same time, it finds discrepancies in functional illiteracy on different dimensions: territorial, social, economic. Functional illiteracy is characteristic of people who have attended school but cannot use reading, writing or information resources; they have difficulties and do not understand the written instructions, which turn them into problems of social marginalization. People with functional illiteracy face problems in terms of their employment, get the appearance of a marginalized group in society, unemployment is a characteristic that ultimately defines them. It is very important for society through relevant institutions, through organizations to recognize illiteracy as a problem that can be solved by involvement, by providing relevant educational programs. Reading is one of the primary tools in combating functional illiteracy. The challenges and problems facing humanity today converge on a new meaning of the concept of learning, and from the retrospective and prospective analyzes on the phenomenon of functional illiteracy can be deduced the logical conclusion: the need for a new vision on education through reading.
dc.language.isoroen_US
dc.subjectlecturăen_US
dc.subjectanalfabetism funcționalen_US
dc.titleRolul lecturii în combaterea analfabetismului funcționalen_US
dc.typePreprinten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record