O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău
Abstract
Articol conține o serie de exemple de bune practici în aplicarea diverselor strategii de explorare a textului literar în cadrul proiectelor și programelor de promovare a lecturii. Noua perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune este elucidată prin intermediul metodelor și tehnicilor de explorare a textului și prezintă puncte de reper pentru organizarea activităților, având în vedere desfășurarea procesului de receptare a operei literare: activități care asigură pregătirea emoțională și intelectuală a participanților (8-12 ani) pentru procesul de decodificare a textului, diverse modalități de lectură a textului și activități de analiză și interpretare. Pentru buna desfășurare a activităților sunt propuse metode și tehnici interactive de lucru cu textul literar, care facilitează
receptarea eficientă a textului de către participanți
și stimulează potențialul emoțional, nu doar cognitiv al copilului. The article includes examples of good practice in applying strategies that help to explore
a literary text in various reading promotion projects and programs. Perspective of reading as a process of comprehension opens up in text exploration
methods/techniques, presents highlights for organization of this activity. We consider correct the process of perception of the literary work through the
tasks that ensure emotional and intellectual training of participants (8 -12 years) by decoding the
text, using various ways of reading, analysis and
cognition. For the good progress of activity, the interactive methods and techniques are proposed that facilitate the efficient reception of literary text by
participants, stimulate bot.
Description
Coibanu, Lilia. O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău / Lilia Ciobanu // Magazin bibliologic: Revistă ştiinţifică şi bibliopraxiologică. – 2021. – Nr 3/4. – P. 64-69.