Reflecții despre importanța, actualitatea și impactul lecturii – aspect istorico-filosofic
Abstract
Cartea este considerată un instrument puternic de schimbare de mentalități și atitudini în diverse contexte istorice, prin reflecțiile marilor personalități care au contribuit la schimbarea și evoluția omenirii. Articolul reprezintă o caracteristică generală a actului lecturii și mecanismele ei funcționale în diverse contexte istorice. Importanța și influența lecturii în viziunea marilor gânditori
din diferite epoci istorice a impulsionat societatea spre progres și inovare. Eficiența lecturii ca factor de dezvoltare a personalității, acționează asupra modului de viață social și cultural, asupra creșterii progresului economic, îmbunătățirii calității vieții, combaterii analfabetismului funcțional, a sărăciei și șomajului. În acest context, fenomenul lecturii reprezintă o cale de acces la cultură, cunoaștere și dezvoltare, oferind posibilități de afirmare tuturor prin șanse egale. Book is considered a powerful tool for changing mindset and attitude in various historical contexts, through the reflections of great personalities who have contributed to change and evolution of mankind. The article depicts general characteristics of the act of reading and its functional mechanisms in different historical periods. The importance and influence of reading, in vision of great writers and thinkers, help to drive innovation and progress within society. The factor of reading for efficient personality development influences on social and cultural way of life, helps to increase economic growth, improve the quality of life, combat functional illiteracy, poverty and unemployment. In this context, the phenomenon of reading means to be way of overall access to culture, knowledge and development, which offers everybody the opportunity for affirmation by equal chances.
Description
Dmitric, Ecaterina. Reflecții despre importanța, actualitatea și impactul lecturii – aspect istorico-filosofic / Ecaterina Dmitric // Magazin bibliologic: Revistă ştiinţifică şi bibliopraxiologică. – 2021. – Nr 3/4. – P. 160-165.