dc.contributor.author | Ghimpu, Natalia | |
dc.date.accessioned | 2024-08-16T10:16:03Z | |
dc.date.available | 2024-08-16T10:16:03Z | |
dc.date.issued | 2024-08-16 | |
dc.identifier.uri | http://moldlis.bnrm.md//handle/123456789/2032 | |
dc.description | Ghimpu, Natalia. Incluziunea socială a persoanelor private de libertate prin programe educaționale (biblioterapie, comunicare asertivă – terapie prin lectură și scris, eguvernare) / Natalia Ghimpu // Provocările și oportunitățile în bibliotecile din învățământ în contextul noilor realități: Symposia investigatio bibliotheca, Ed. 13, 20 octombrie 2021, Chişinău. – Chişinău: ULIM, 2021, Ediția 13. – P. 22-24. | en_US |
dc.description.abstract | Obiectivul general pe care l-am urmărit a fost formarea abilităților IT pentru utilizarea e-servicii pe tot parcursul vieții în scopul îmbunătățirii calității acesteia și depășirea situațiilor de criză cu ajutorul cărții și lecturii (ședințe de consiliere psiholecturală în grup). Grupul ţintă au fost 60 de bărbați deținuți din Penitenciarul nr 3, Leova cu vârsta între 20-57 ani care au fost eliberați condiționat din detenție în anul 2020. Au fost formate trei grupuri care au beneficia de 33 instruiri. Proiectul a fost planificat pe perioada Ianuarie – septembrie 2020. Dar reeșind din situația de pandemie COVID – 19 am început proiectul în luna Iulie 2020. Proiectul a acuprins trei module – Modulul I - Comunicare asertivă – terapie prin lectură și scris a fost prestart în parteneriat cu Velea Diana, ofițer principal, psiholog, Penitenciarului nr. 3-Leova și care a numărat 15 instruiri. Modulul II – Biblioterapie a fost prestat în parteneriat cu Rodica Verdeș, ofițer principal,educator, inspector principal de justiție, Penitenciarului nr. 3-Leova și care a numărat 9 instruiri. Modulul III – eGuvernare a fost prestat în parteneriat cu Oxana Sperciuc, ofițer principal, asistent social, inspector superior de justiție și care a numărat 9 instruiri. Sesiunile au fost organizate în format offline și on line. Penitenciarul Nr. 3 a oferit o conexiune securizată la internet pentru a discuta on line. Proiectul a fost derulat datorită Dnului Ion Unciuc, șef al Secției Reintegrare Socială a Penitenciarului nr. 3-Leova, comisar principal de justiție care a fost foarte deschis și receptiv la planul proiectului și a ținut cont și de situația pandemică COVID-19. Mulțumim administrației Penitenciarului nr. 3-Leova, Eugeniu Caraman, comisar de justiție cu care am conlucrat pentru a contribui la incluziunea socială a persoanelor private de libertate prin programe educaționale. Mulțumim domnului Iulian Filip, poet, scriitor, dramaturg și folclorist, doctor în filologie care a organizat o discuție cu deținuții referitor la importanța tatălui în educația copiilor. Deținuții au solicitat cărți și DVD-uri pentru a învăța limbi străine, romane patriotice și cărți motivaționale. Ca parteneri în implementarea proiectului au fost Elena Pintilei, Biblioteca Națională a Republicii Moldova, Agenția de Guvernare Electronică și Institutul de Filologie a Academiei de Științe a Republicii Moldova „B.P. Hașdeu”. Proiectul a fost depus din partea Ligii Bibliotecarilor din Republica Moldova „Alexe Rău”. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Departamentul Informațional Biblioteconomic ULIM | en_US |
dc.subject | lectura | en_US |
dc.subject | Departamentul Informațional Biblioteconomic ULIM | en_US |
dc.subject | DVVInternational | en_US |
dc.subject | Agenția de Guvernare Electronică | en_US |
dc.subject | incluziunea socială | en_US |
dc.subject | persoane private de libertate | en_US |
dc.subject | programe educaţionale | en_US |
dc.subject | comunicare asertivă | en_US |
dc.subject | terapie prin lectură și scris | en_US |
dc.subject | biblioterapie | en_US |
dc.subject | e-guvernare | en_US |
dc.subject | Institutul de Filologie a Academiei de Științe a Republicii Moldova „B.P. Hașdeu” | en_US |
dc.subject | Ligii Bibliotecarilor din Republica Moldova „Alexe Rău” | en_US |
dc.subject | Biblioteca Națională a Republicii Moldova | en_US |
dc.title | Incluziunea socială a persoanelor private de libertate prin programe educaționale (biblioterapie, comunicare asertivă – terapie prin lectură și scris, eguvernare) | en_US |
dc.type | Article | en_US |