Show simple item record

dc.contributor.authorBălan, Alina
dc.date.accessioned2023-08-11T06:43:34Z
dc.date.available2023-08-11T06:43:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://moldlis.bnrm.md//handle/123456789/1868
dc.descriptionBălan, Alina. Abordări actuale ale lecturii / Alina Bălan // Lectura și scările : Culegere de articole : [în vol.] / Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, Clubul Literar „Homo Aestheticus” ; director general: Elena Pintilei ; consultant științifi c, prefață: Ludmila Corghenci ; coordonator de ediție: Victoria Vasilica. – Chișinău : BNRM, 2023 (Primex-Com) – . – ISBN 978-9975-3510-1-0. - Vol. III. – 2023. – P. 26-32. DOI: DOI: 10.5281/zenodo.7457537.en_US
dc.description.abstractPe lângă a deţine cunoștinţe de specialitate, a fi profesor de limba și literatura română presupune a stăpâni și a „traduce” didactic specifi citatea conţinuturilor cognitive, a ști când, cum, ce, de ce, cui, în ce manieră (formală, nonformală, uneori informală, tradițională sau modernă) oferi, într-un context comunicațional care reproduce condițiile reale ale vieții, în vederea pregătirii pentru viață. Aptitudinea de a forma competențele lectorale în mod autentic și holistic, conjugând fi resc noile teoríi ale educației, și capacitatea de a benefi cia de efectele acestui proces transformator sunt competenţe extrem de importante în lumea reală. Este necesară o sensibilizare și o educare a elevilor și a cadrelor didactice în acest sens pentru a se putea realiza o învățare efi cientă, în cadrul activităţii educaţionale ce integrează activ conceptele de literație și profesionalism extins al educatorului.en_US
dc.description.abstractTo be Romanian Language and Literature teacher, besides necessity to have specialized knowledge, means to master and “translate” didactically the peculiarity of cognitive contents. To know when, what, how (formal, non-formal, sometimes informal, in traditional or modern way) you teach, why, to whom, in which communicative context, which simulates the real conditions of life in order to prepare your students for it. The ability to develop reading skills in a genuine way, using a comprehensive approach, combining the new theories of education, and the capacity to benefi t from the effects of this transformative process – both skills are extremely important in the real world. Sensitization and education of students and teachers is necessary to achieve effective learning within the educational activity that diligently integrates the concepts of literacy and extended professionalism of the teacher.
dc.language.isoroen_US
dc.publisherBiblioteca Națională a Republicii Moldovaen_US
dc.subjectdidactica lecturiien_US
dc.subjectcompetențe lectoraleen_US
dc.subjectcompetențe cheieen_US
dc.subjecteleven_US
dc.subjectprofesor de limbă românăen_US
dc.subjectteaching readingen_US
dc.subjectlecture skillsen_US
dc.subjectkey skillsen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectRomanian language teacheren_US
dc.titleAbordări actuale ale lecturiien_US
dc.typeBook chapteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record