dc.contributor.author | Bălan, Alina | |
dc.date.accessioned | 2023-08-11T06:43:34Z | |
dc.date.available | 2023-08-11T06:43:34Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://moldlis.bnrm.md//handle/123456789/1868 | |
dc.description | Bălan, Alina. Abordări actuale ale lecturii / Alina Bălan // Lectura și scările : Culegere de articole : [în vol.] / Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, Clubul Literar „Homo Aestheticus” ; director general: Elena Pintilei ; consultant științifi c, prefață: Ludmila Corghenci ; coordonator de ediție: Victoria Vasilica. – Chișinău : BNRM, 2023 (Primex-Com) – . – ISBN 978-9975-3510-1-0. - Vol. III. – 2023. – P. 26-32. DOI: DOI: 10.5281/zenodo.7457537. | en_US |
dc.description.abstract | Pe lângă a deţine cunoștinţe de specialitate, a fi profesor de limba și literatura română presupune a stăpâni și
a „traduce” didactic specifi citatea conţinuturilor cognitive, a ști când, cum, ce, de ce, cui, în ce manieră (formală,
nonformală, uneori informală, tradițională sau modernă) oferi, într-un context comunicațional care reproduce
condițiile reale ale vieții, în vederea pregătirii pentru viață.
Aptitudinea de a forma competențele lectorale în mod autentic și holistic, conjugând fi resc noile teoríi ale
educației, și capacitatea de a benefi cia de efectele acestui proces transformator sunt competenţe extrem
de importante în lumea reală.
Este necesară o sensibilizare și o educare a elevilor și a cadrelor didactice în acest sens pentru a se putea realiza o învățare efi cientă, în cadrul activităţii educaţionale ce integrează activ conceptele de literație și profesionalism extins al educatorului. | en_US |
dc.description.abstract | To be Romanian Language and Literature teacher, besides necessity to have specialized knowledge, means to master and “translate” didactically the peculiarity of cognitive contents. To know when, what, how (formal, non-formal, sometimes informal, in traditional or modern way) you teach, why, to whom, in which communicative context, which simulates the real conditions of life in order to prepare your students for it.
The ability to develop reading skills in a genuine way, using a comprehensive approach, combining the new theories of education, and the capacity to benefi t from the effects of this transformative process – both skills are
extremely important in the real world.
Sensitization and education of students and teachers is necessary to achieve effective learning within the educational activity that diligently integrates the concepts of literacy and extended professionalism of the teacher. | |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Biblioteca Națională a Republicii Moldova | en_US |
dc.subject | didactica lecturii | en_US |
dc.subject | competențe lectorale | en_US |
dc.subject | competențe cheie | en_US |
dc.subject | elev | en_US |
dc.subject | profesor de limbă română | en_US |
dc.subject | teaching reading | en_US |
dc.subject | lecture skills | en_US |
dc.subject | key skills | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | Romanian language teacher | en_US |
dc.title | Abordări actuale ale lecturii | en_US |
dc.type | Book chapter | en_US |