National Thematic Repository Moldova - NTR Mold-LIS

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 3. Biblioteci din învățământ
    • Articole
    • Tehnologii informaționale de bibliotecă
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 3. Biblioteci din învățământ
    • Articole
    • Tehnologii informaționale de bibliotecă
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Biblioteca universitară în mediul informațional: modalități și mijloace de promovare

    Thumbnail
    View/Open
    Gheorghița_Biblioteca (494.1Kb)
    Date
    2021-05-18
    Author
    Gheorghiţa, Angela
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Astăzi bibliotecile își stabilesc principiile dezvoltării, ținând cont de tendințele globale, îmbinând mai multe modele de paradigmă, ținând pasul cu tranziția comunicării în digital. Noile tendințe sunt importante și benefice pentru dezvoltarea strategiilor de marketing, deoarece adaugă valoare strategiei generale a instituției de a întâlni utilizatorii actuali și de a atrage utilizatori potențiali. Strategiile de marketing, politicile de comunicare reprezintă un necesar relevant cu schimbările majore atât din punct de vedere al canalelor prin care se transmit mesajele, cât și prin prisma conținutului care trebuie adaptat la noile tipuri de „call to action”. Combinarea sau utilizarea unui mix de canale și metode depinde de obiectivele strategice, produsele și serviciile oferite de bibliotecă.
     
    Today the libraries establish principles of their own development taking into account global trends, combining several paradigm models, keeping pace with the transition to digital communication. The new trends are important and beneficial for development of library marketing strategies, add value to general policy of the institution to meet current users and attract potential users. Marketing strategies and communication policies represent necessity relevant to major changes. It goes about the channels through which messages are transmitted and of content that should be adapted for new types of "call to action". The combination of channels and mixture of using methods depends on the strategic objectives, products and services offered by the library.
     
    Description

    Gheorghiţa, Angela. Biblioteca universitară în mediul informațional: modalități și mijloace de promovare / Angela Gheorghiţa // Magazin Bibliologic: Revistă ştiinţifică şi bibliopraxiologică. – 2021. – Nr 1/2. – P. 70-76.

    URI
    http://moldlis.bnrm.md//handle/123456789/1381
    Collections
    • Tehnologii informaționale de bibliotecă

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV