Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice
Abstract
Analfabetismul funcțional reprezintă o problemă actuală la nivel internațional, dar și național care este un subiect de interes în activitatea bibliotecilor. Scopul articolului constă în sensibilizarea privind fenomenul de analfabetism funcțional și atenuarea acestuia prin dezvoltarea abilităţilor de înțelegere a unui text ale utilizatorilor de bibliotecă, prin utilizarea unor abordări și metode fi losofi ce. Valoarea practică a celor expuse în articol constă în contribuţia bibliotecilor la prevenirea analfabetismului funcțional prin implementarea unor metode inovatoare în activitatea de bibliotecă. Functional illiteracy is a current problem at both international and national levels, which makes a topic of interest for activity of the libraries. The aim of the article is to raise awareness of a phenomenon “functional illiteracy”, and reducing it through developing in library users some skills of understanding texts, by using philosophical approaches and methods. The practical value of information displayed in the article consists in libraries contribution to prevention functional illiteracy by implementation of innovative methods in library activity.
Description
Dmitric, Ecaterina. Analfabetismul funcțional prin prisma abordării filosofice / Ecaterina Dmitric // Magazin bibliologic: Revistă ştiinţifică şi bibliopraxiologică. - 2020. - Nr 1/2. - P. 43-47.